Työlämän hyödyntämätön potentiaali

Tietoisen läsnäolon tekniikat tietotyössä

Tiesitkö, että suuri osa maailman menestyneimmistä johtajista kuten Bill Gates, Oprah Winfrey, Jeff Weiner ja Marc Benioff (lisää nimiä: Huge List of CEO’s That Meditate at Work)  harjoittavat fyysisen kunnon lisäksi myös mieltään ja aivojaan? Mielen hallintaa voidaan treenata aivan kuten lihaksia – ja kuten salitreenissä, säännöllinen harjoittelu tuo todistetusti näkyviä (ja tuntuvia!) tuloksia. 

Mindfulnessin, suomeksi tietoisuustaidot, on tieteellisesti osoitettu (tutkimusviitteet) vähentävän stressiä, parantavan keskittymiskykyä ja unenlaatua sekä lisäävän jopa aivojen  massaa. 

Tutkimusten mukaan harjoittelu vaikuttaa suoraan aivojen ja hermoston toimintaan ja jo kuuden viikon harjoittelu 10 min päivässä kasvattaa aivojemme harmaata massaa.

Erillinen valmennus vai osaksi toista valmennusta? 

Hyödynnä Mindfulnessia teille sopivalla tavalla

Yritysmaailman mindfulness-valmennus voidaan yhdistää mihin tahansa Filosofian Akatemian valmennukseen. Erityisen hyvin se sopii itsensä ja oman työn johtamisen, tunne- ja vuorovaikutustaitojen sekä esimiesvalmennusten yhteyteen. 

Suurin ja pysyvin vaikuttavuus saadaan erillisellä mindfulnessiin keskittyvällä valmennuksella, joka sisältää paitsi teoriaa myös lukuisia erilaisia käytännön harjoituksia. Tavoitteena on, että valmennuksen jälkeen osallistujilla on valmiudet, osaaminen ja motivaatio jatkuvaan omatoimiseen mindfulness-harjoitteluun.

Mindfulnessista on hyötyä esimerkiksi silloin, kun haluat:

  • vahvistaa työntekijöiden itsensä johtamisen kyvykkyyksiä
  • löytää kestäviä työtapoja, jotka eivät kuormita mieltä
  • rakentaa myötätuntoista yrityskulttuuria
  • avata ajattelun lukkoja ja lisätä luovuutta

Tavoitteena jaksamisen, työn imun ja hyvinvoinnin vahvistaminen

Esimerkkejä mindfulness-valmennuksista

Tehokkaat työtavat ja tietoinen itsensä johtaminen 

Valmennuksessa perehdytään siihen, miten tietoisen läsnäolon avulla on mahdollista parantaa keskittymistä ja toimia tehokkaammin ja stressittömämmin päivittäisessä työelämässä. 

Oman jaksamisen ja resilienssin vahvistaminen

Valmennuksessa perehdytään siihen, miten tietoisen läsnäolon avulla voimme parantaa jaksamista ja muutoskyvykkyyttä (resilienssiä) päivittäisessä työelämässä. 

Onnistuva tiimityö ja myötätuntoinen vuorovaikutus

Valmennuksessa perehdytään tehokkaan tiimityön elementteihin sekä myötätunnon ja itsemyötätunnon teemoihin sekä siihen miten niitä voi soveltaa vuorovaikutustilanteissa. 

Ajattelun avaaminen ja luova mindset  

Mielen joustavuus on tärkeää, mikäli mielii selviytyä muutosten keskellä. Tarvitsemme resilienttiä mieltä, joka kykenee ajattelemaan out of the box ja näkemään muutosten tuomia mahdollisuuksia haasteiden sijaan. 

Mindfulness ja tietoinen itsensä johtaminen – 6 viikon valmennuskokonaisuus  

Tutkimusten mukaan jo  6 viikon päivittäisellä mindfulness- harjoituksella keskittymistä tukevat alueet aivoissa vahvistuvat näkyvästi. Valmennus luo pohjan itsensä kokonaisvaltaiselle johtamiselle  ja metakognitiivisten taitojen kehittämiselle. Kokonaisuuteen kuuluu 6 tapaamista, sisältäen 3 valmennusta valituista aiheista sekä 3 mindfulness-tekniikoihin keskittyvää harjoittelukertaa.

Muutos alkaa tästä!

Jätä yhteydenottopyyntö

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.